نحوه انتخاب استایل زنانه

استایل شما چیست؟! اگر در حال حاضر اهل مد نیستید، این یکی از اولین سوالاتی است که باید از خود بپرسید تا سبک و استایل خود را بیشتر بررسی کنید.
در جامعه امروزی لزومی ندارد که فقط یک سبک استایل را انتخاب کنید. هر چه بیشتر آنچه را که دوست دارید اصلاح کنید، سبک شما زیبا تر خواهد بود و احساس راحتی می‌کنید.

استایل به نحوه انتخاب و ترکیب لباس‌ها و اکسسوری ها برای ایجاد یک ظاهر خاص گفته می‌شود. استایل‌های متنوعی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و اصول خاص خود را دارند. انتخاب استایل لباس مناسب به عوامل مختلفی مانند شخصیت، سلیقه، موقعیت مکانی و شرایط محیطی بستگی دارد.

چگونه استایل خود را پیدا کنیم؟

هنگامی که شروع به توسعه فردی و انتخاب سبک خود می کنید، از مراحل مد استراتژیک نیز گذر می کنید (مانند گذر از تهاجم و پرخاشگری دوره نوجوانی و ساخت یک شخصیت بهتر برای خود). برای این کار شما باید کمد لباس خود را ارزیابی کنید و ببینید که با چه سبک استایلی می توانید شروع کنید.

در ابتدای کار، بیرون رفتن و خرید چند دست لباس نو را برای امتحان یک سبک جدید توصیه نمی کنیم. اما اگر می خواهید سبکی را امتحان کنید که چیزی نزدیک به آن ندارید، با این سوال از خود شروع کنید که چرا هرگز برای آن سبک چیزی نخریده اید؟! اگر پاسخ به این سوال این است که شما ترسیدید آن را امتحان کنید، با خرید یک مورد که متناسب با آن استایل است، شروع کنید. آن را با لباس ها و اکسسوری خود ادغام کنید و اگر از آن لذت می برید و احساس راحتی و زیبایی می کنید، به تدریج بیشتر به سمت آن استایل بروید.

نحوه انتخاب استایل و ترکیب آن

اگر سبکی که انتخاب کرده اید، برای کار و زندگی روزمره شما بصورت همزمان قابل استفاده نیست، باید در نظر بگیرید که چقدر از کمد لباس خود را می خواهید به آن سبک خاص اختصاص دهید. 

به عنوان مثال، اگر در یک شرکت معمولی کار می کنید و سبک مد خود را لولیتا گوتیک انتخاب می کنید، ممکن است مجبور شوید دو سبک استایل را در کمد لباس خود جای دهید. یکی که برای دفتر کار شما مناسب است و یکی مخصوص زندگی روزمره شما. در مثال قبلی، فرد می‌توانست لباس‌های غیررسمی تجاری بپوشد اما تن‌ رنگ ها را تیره نگه دارد و چند قطعه جواهرات به سبک گوتیک اضافه کند. 

لولیتا گوتیک، یک سبک استایل است که از همراهی المان‌های گوتیک و لولیتا الهام گرفته شده است. در این سبک، لباس‌های متنوعی با الهام از دوران ویکتوریایی و مدرن طراحی می‌شود. این سبک اغلب شامل لباس‌هایی با رنگ‌های تیره، جواهرات زیبا و لباس‌هایی با الهام از شخصیت‌های داستانی است. 

چند نوع استایل وجود دارد؟ 

به نظر می رسد سبک های مد و استایل همچنان به رشد و تکامل خود ادامه می دهند. با این حال، اگر بخواهیم آنها را با دقت مورد بررسی قرار دهیم یا چند سبک ریز استایل را به آن اضافه کنیم، به راحتی بیش از 100 نوع خواهند بود.

استایل زنانه بر اساس سبک

  • سبک کلاسیک (Classic): این سبک، از لباس‌های ساده و تزئیناتی شیک تشکیل شده است. در این سبک از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده استفاده می‌شود.
  • سبک مینیمال (Minimal): این سبک، از لباس‌های ساده و بدون تزئین تشکیل شده است. در این سبک نیز از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده استفاده می‌شود.
  • سبک ماکسیمال (Maximal): این سبک، از لباس‌های پرزرق و برق و طرح‌دار تشکیل شده است. در این سبک از رنگ‌های شاد و طرح‌های شلوغ استفاده می‌شود.
  • سبک هنری (Artistic): این سبک، از لباس‌های غیرمعمول و خلاقانه تشکیل شده است. در این سکب از رنگ‌ها و طرح‌های غیرمعمول استفاده می‌شود.
  • سبک تام بوی (Tomboy): این سبک، از لباس‌های مردانه تشکیل شده است. در این سبک از شلوار، تی‌شرت و کفش‌های مردانه استفاده می‌شود.

نکات مهم انتخاب استایل

همانطور که گفته شد، انتخاب استایل لباس مناسب، به عوامل مختلفی مانند شخصیت، سلیقه، موقعیت مکانی و شرایط محیطی بستگی دارد. برای انتخاب استایل لباس مناسب، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • شخصیت: استایل باید با شخصیت و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. اگر اهل فعالیت‌های ورزشی هستید، استایل اسپرت برای شما مناسب است. اگر فردی رسمی هستید، استایل رسمی برای شما مناسب است.
  • سلیقه: استایل باید مطابق با سلیقه و علاقه شخصی شما باشد. اگر به رنگ‌های روشن علاقه دارید، استایل Flamboyant، Ingenue Fashion و رنگارنگ برای شما مناسب است. یا اگر به رنگ‌های خنثی علاقه دارید، استایل مینیمال برای شما مناسب است.
  • موقعیت: استایل باید با موقعیتی که در آن قرار دارید مطابقت داشته باشد. برای مثال، برای یک جلسه کاری، استایل رسمی و کلاسیک مناسب است.
  • شرایط محیطی: استایل باید با شرایط محیطی که در آن قرار دارید نیز مطابقت داشته باشد. برای مثال، برای یک روز گرم تابستانی، استایل لانکلوک مناسب است.

استایل یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد تأثیر می‌گذارد. انتخاب استایل مناسب، به شما کمک می‌کند تا ظاهری جذاب و شیک داشته باشید.

ادامه مقالات...

نحوه انتخاب استایل زنانه

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.