انواع استایل زنانه

انواع استایل زنانه

با توجه به تنوع فراوانی که در استایل زنانه وجود دارد، هر زن می‌تواند به راحتی شخصیت خود را از طریق لباس و اکسسوری نمایان کند. از زندگی روزمره تا رویدادهای ویژه، انتخاب استایل مناسب برای هر فرصت، نشانگر سلیقه و تفکرات زن است. هر زن می‌تواند با ترکیب درست لباس‌ها و اکسسوری‌ها، ظاهری خاص و منحصر به فرد داشته باشد. استایل زنانه بیشتر از یک مدِ پیروی شده، بیانگر هویت شخصی و قدرت زن در جامعه است. با انتخاب استایل مناسب، هر زن می‌تواند به خود اعتماد داشته باشد و شایستگی خود را نشان دهد.

از ظاهر شیک و کلاسیک گرفته تا استایل‌های جوانپسند و روزمره، استایل هر زن، علاقه و انتخاب شخصی اوست. استایل شخصی شما و لباس هایی که بر اساس آن انتخاب می‌کنید به شما احساس قدرت و رضایت از خود، می‌دهد.

اجازه دهید قبل از اینکه استایل مورد علاقه خود را مشخص کنید، سبک های مختلف را بررسی کنیم. در اینجا لیستی از انواع استایل ها آورده‌ایم تا تمرکز خود را محدود کنید و استایل خود را پیدا کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این فهرست را مرور کنید و هر سبک استایلی را که کنجکاوی شما را تحریک می‌کند با دقت مطالعه کنید.

استایل قدیمی (Vintage Lover)

افراد عاشق استایل وینتیج بیشتر البسه وینتیج دست دوم می‌خرند اما آنها را به روشی مدرن جفت می‌کنند. 

آنها سعی نمی‌کنند ظاهر یک زن خانه دار دهه 50 یا عصر دیسکو را بازسازی کنند. در عوض، یک لباس قدیمی و عالی را انتخاب می‌کنند و آن را با کفش های تنیس مدرن ست می‌کنند. یا یک جفت گوشواره دهه 70 را انتخاب می‌کنند و آن ها را با یک تاپ مدرن جفت می‌کنند. 

این سبک فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است و اگر به گزینه‌های مد پایدار علاقه دارید یا دوست دارید ترکیب را خودتان بسازید، استایلی عالی برای شروع است. 

استایل رترو (Retro Fashion)

در استایل رترو همه چیز برای ادای احترام به سبک مد زنان در گذشته انتخاب می‌شود. معمولاً افرادی که این سبک استایل را انتخاب می‌کنند، یک دهه را برای تقلید انتخاب می‌کنند. 

به عنوان مثال، می‌توان یک زن به سبک دهه 60 را انتخاب کرد و استایل رترو خود را ساخت. این یک استایل متشکل از لباس‌های میکرو شیفت، لباس‌های مد و چاپ‌های پررنگ است. 

در انتخاب استایل رترو، هنگامی که به دهه ای رسیدید که بیشتر مورد علاقه شماست، می‌توانید به سبک های مختلف آن دهه نگاه کنید. به عنوان مثال، با استایل دهه 60، می‌توانید سبک های بیت نیک یا هیپی را امتحان کنید. پس از کمی کاوش، بدون شک متوجه خواهید شد که کدام سبک مطابق با سلیقه شماست و می‌توانید آن را به طور کامل تری توسعه دهید.

استایل مینیمالیست (Minimalist)

استایل مینیمالیستی، ساده و ظریف است. پالت رنگ اغلب خنثی می‌ماند و فقط رنگ های کم اشباع را به مقدار کم وارد ترکیب می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید: سبک های استایل اغلب بسیار دقیق هستند و ژانرها و زیرژانرهای متعددی به آنها متصل می‌شوند. این مقاله یک مرور کلی است که موضوعات کلی هر ژانر را در بر می‌گیرد. با این حال، هر استایل را می‌توان بسیار دقیق تر تشریح کرد. 

استایل مینیمالیست (Minimalist)

استایل به روز (Fashionista)

استایل روز (مد روز)، استایل اشخاصی است که از امتحان کردن ترند های جدید و فراتر رفتن از مرزهای مد نمی‌ترسند. سبک آنها در هر فصل با آخرین و بهترین پیش بینی های مد تغییر می‌کند. 

آن‌ها معمولاً بسیاری از سبک‌های مد را بر اساس آنچه که مرسوم است، امتحان می‌کنند و با پوشیدن لباس‌های برجسته احساس راحتی می‌کنند. 
در انتخاب این استایل، شما باید عاشق تغییر ظاهر خود، همگام شدن با ترند مد و داشتن یک کمد لباس های متنوع باشید تا این سبک استایل را در آغوش بگیرید. داشتن اعتماد به نفس یک امر ضروری در انتخاب این استایل است، زیرا عموم مردم استایلی که انتخاب کرده اید را دوست نخواهند داشت. 

استایل خیابانی

استایل بوهو (Boho / Bohemian Chic)

استایل بوهو ریشه قوی در مد دهه 70 دارد. موهای بلند و ژولیده لباس هایی با پارچه های روان و طرح های رنگارنگ این استایل را در بر می‌گیرد. جواهرات دست ساز و عناصر طبیعی (مانند فیروزه/سنگ) نیز از نشانه های این سبک هستند. این یک استایل سبکی آرام است که دارای روحیه آزاد است و به هیچ وجه بیش از حد شلوغ نیست. 

استایل ریزورت (Resort Style)

استایل ریزورت برای یک تعطیلات لوکس و در عین حال آرام استفاده می‌شود. در این استایل ظاهر شما بسیار ساده به نظر می‌رسد. شامل مواردی مانند لباس‌های ماکسی راحتی، تی‌شرت های خوش‌پوش با شورت برمودای مدرن است که احساس راحتی ایجاد می‌کند. بنابراین در این استایل لباس ماکسی را بپوشید، اما مطمئن شوید که موهایتان مرتب است و یک عینک آفتابی شیک به همراه دارید. 

استایل کمپ (Camp style)

Camp style استایل فوق العاده ای است که معمولاً شامل برخی تضاد ها می‌شود. کمپ استایل، هنری اغراق شده از قرار دادن اقلامی از گذشته در کنار چیز های مدرن و معاصر است. این استایل اغراق شده علاوه بر اینکه خنده دار بنظر می‌رسد، جدی نیز می‌باشد. بطورکلی استایل کمپ در عین زشتی، زیباست. این سبک گاهی اوقات می‌تواند کمی شیک باشد و قطعاً همیشه از یک بیانیه تأثیر می‌پذیرد. اگر می‌خواهید با استایل کمپ شروع کنید، سعی کنید لباس‌های Moschino یا Thierry Mugler را در کمد لباس خود بگنجانید. 

استایل کژوال کاری (Business Casual Fashion)

استایل کژوال کاری، حول یک محیط اداری آرام متمرکز است و بیشترین زیرمجموعه ای از استایل ها را برخوردار است. بیزینس کژوال عموماً از رنگ ها و قطعات خنثی تشکیل شده است که برای ترکیب و تطبیق انعطاف پذیر هستند. آنها کاربردی هستند و به فرد اجازه می‌دهند کار خود را راحت انجام دهد. 

استایل خیابانی (Street Style)

این استایل از لباس‌های غیررسمی و مدرن تشکیل شده است. اولین استایل خیابانی به فرهنگ اسکیت محدود و مرتبط بود. با این حال، امروزه استایل خیابانی به شدت مورد توجه اینفلوئنسرها قرار گرفته است. معمولاً این استایل بیش از حد شلوغ نیست. به عنوان مثال، اگر به استایل خیابانی کندال جنر نگاه کنیم، از اصول اولیه زیادی مانند شلوار جین، تیشرت و ژاکت تشکیل شده است. با این حال، اکسسوری منحصر به فرد او آن را موفق یا “سوژه عکاسی” می‌کند. 

استایل ورزشی (Athleisure Style)

این استایل برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مناسب است. در این استایل از لباس‌های ورزشی و راحت استفاده می‌شود. استایل ورزشی، لباس فرم شما در باشگاه نیست. این استایل، از لباس های ورزشی مرسوم، راحت و در عین حال بسیار شیک تشکیل شده است. برای این استایل، لباس‌های گرمکن شیک، لباس‌های شلوار گرمکن یا لباس‌های ورزشی عالی را در نظر بگیرید. ویژگی اصلی استایل ورزشی، طبیعت غیررسمی آن است که هنوز در کنار هم به نظر شیک می‌رسد. 

استایل ورزشی را می‌توان به راحتی با اضافه کردن چند قلم لباس یا اکسسوری دیگر به کمد لباس خود در سبک های اصلی استایل خود گنجاند. برای اینکه استایل شما شلخته به نظر نرسد، اکسسوری و یا جواهرات اضافه کنید و موهای نامرتب نداشته باشید. موهای تمیز و ساده می‌توانند از انحراف آن به ظاهر نامرتب جلوگیری کنند. 

استایل اسپرت

استایل کلاسیک (Classic Fashion Style)

این استایل برای موقعیت‌های رسمی مانند جلسات کاری، مهمانی‌های شبانه و … مناسب است. در این استایل از لباس‌های رسمی و شیک استفاده می‌شود. در این استایل باید از یقه اسکی، مانتوهای بلند و شلوارهای خوش تراش استفاده کنید. نمادهای سبکی مانند آدری هپبورن و جکی اوناسیس نمونه های خوبی از نحوه استفاده از مد کلاسیک هستند. استايل كلاسيك باعث می‌شود تا فرد شخصیت قوی و موجهی پیدا کند و علاوه بر حفظ وقار و سادگی، بسیار شیک، جذاب و آراسته نیز به نظر برسد. 
خط دوخت تمیز و ظریف، رنگ‌های خنثی، بدون طرح و چین و چاپ بودن پارچه‌ها، خوش‌دوخت بودن و وقار لباس‌ها همه نشان‌دهنده‌ی استایل‌های کلاسیک زنانه و مردانه هستند.

استایل کژوال کلاسیک (Classic Casual Fashion Style)

استایل کژوال کلاسیک تکاملی از استایل کلاسیک است که در بالا ذکر شد، اما اقلام غیررسمی تری را ادغام می‌کند. این استایل راحت‌ترین و رایج‌ترین استایل لباس است. در این استایل از لباس‌های راحت و روزمره استفاده می‌شود. استایل کژوال برای موقعیت‌های غیررسمی مانند قرار ملاقات‌های دوستانه، خرید، گردش و … مناسب است.

نمونه‌ای از لباس‌های غیررسمی کلاسیک می‌تواند شلوار جین پسر، یک تی شرت سفید، یک کت شنل یا جعبه‌ای، و کفش‌های باله یا کفش‌های کتانی کلاسیک باشد. این لباس یکپارچگی مد کلاسیک را حفظ می‌کند اما آن را برای سبک زندگی مدرن کاربردی تر می‌کند. 

استایل الگانت (Elegant Style)

در استایل الگانت شخص لزوماً هر روز مستلزم پوشیدن لباس مجلسی نیست، بلکه بیشتر به نظر می‌رسد که همیشه باید مناسب و مرتب لباس بپوشید. 

استایل الگانت ممکن است شلوار مشکی کلاسیک را با ژاکت کشمیری و جواهرات ساده برای یک ناهار بیرون ست کنید. یا یک کت شلوار شیک برای یک جلسه کاری بپوشید. 

استایل دخترانه (Girly Fashion Style)

در استایل دخترانه اساساً همه چیز در کنار هم زنانه است. شما باید به لباس های زنانه و متناسب با بدن فکر کنید (بدون اینکه ظاهراً سکسی باشید). 

این استایل به آرایش مو و صورت تأکید دارد، که هر دو به طور طبیعی ظاهر دخترانه را افزایش می‌دهند. 

جزئیاتی مانند پاپیون، دامن های لاین و سایه های صورتی نیز در این استایل رایج هستند. از هر گونه لباسی که خیلی سکسی جلوه می‌کند باید اجتناب کرد، زیرا واقعاً با زیبایی دخترانه همخوانی ندارد. کفش های پاشنه‌بلند، پاپیون‌ها و حتی برخی توری‌ها همگی به خوبی با استایل مد دخترانه سازگار هستند. از تمام لباس‌های تیره نیز باید اجتناب کرد و از لباس‌های خنثی و تیره کم استفاده کرد. 

استایل تامبوی (Tomboy Fashion Style)

استایل تامبوی برعکس استایل دخترانه است که ما به آن اشاره کردیم. استایل Tomboy بر روی لباس‌های سنتی مردانه، تکنیک‌های استایل مردانه، لباس‌های گشاد و رنگ‌های تیره‌تر تمرکز دارد. 

توجه: وقتی من این سبک های مد را توصیف می‌کنم و آنها را مردانه یا زنانه معرفی می‌کنم، به کلیشه ای ترین تعاریف فرهنگی اشاره می‌کنم و جنسیت یا هنجارهای جنسیتی را مورد توجه قرار نمی‌دهم. 

استایل گارکن (Garconne)

استایل گارکن (Garconne) شبیه به تامبوی است اما ریشه در مد فرانسوی دارد. تاریخچه این سبک به دهه 1920 باز می‌گردد، زمانی که زنان علیه ایده استایل سنتی “خانم مانند” شورش کردند. در این استایل از لباس های گشادتر و حتی شلوار و کت و شلوار استفاده می‌شود. 

این استایل اساساً استایل تامبوی است، اما کمی پیچیدگی فرانسوی به آن اضافه شده است. استایل کلی نباید بیش از حد سکسی یا پر رنگ باشد. این سبک استایل باید شامل رنگ های کلاسیک، لباس های آزاد باشد. 

استایل کژوال

استایل دختر همسایه (Girl Next door)

هر نوجوان یک شخصیت “دختر همسایه” دارد که بی دردسر و اساساً شیرین است. این سبک آرام و غیررسمی است و از اقلام راحت و آسانی مانند شلوار جین پسرانه، تی شرت سفید یا یک سویشرت کلاسیک تشکیل شده است. در این استایل قیافه بدون آرایش است. سارافون و کفش های کتانی کلاسیک نیز انتخاب های محبوبی هستند. هر لباسی برای استایل دختر همسایه باید ساده باشد و بهترین ویژگی های شما را برجسته کند.

استایل گوتیک (Goth Fashion)

استایل گوتیک (Gothic style) یکی از پیچیده‌ترین سبک‌های مد موجود در جهان است، زیرا دارای تعداد زیادی زیرجنس است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین من می‌گویم که استایل گوتیک بیشتر یک سبک زندگی و دیدگاه است تا فقط یک استایل. 

در حالی که از نظر زیبایی‌شناسی با آرایش سنگین، لباس‌های سیاه و ظاهر «دث راک» مشخص شده است، معمولاً تمرکز زیادی بر آموزش و ادبیات فلسفی در این سبک وجود دارد. 

برای استایل گوتیک کلاسیک یا سنتی، به دنبال الهام از Siouxsie Sioux، Joy Division یا فیلم‌هایی مانند The Craft باشید. 

استایل کاوایی (Kawaii Style)

این یک سبک مد محبوب ژاپنی است که به معنای واقعی کلمه به “ناز” ترجمه می‌شود. به ویژه در بین نوجوانان محبوب است و با عناصر زنانه و کارتونی بازی می‌کند. شامل چیزهایی مانند Hello Kitty، عشق به پاستل و پاپیون، و برخی لوازم جانبی جوان‌تر مانند کوله‌پشتی خرس عروسکی یا عینک آفتابی قلب شکل است. 

استایل گرانج (Grunge)

استایل گرانج برای اولین بار در دهه 1980 شروع شد، اما در اوایل دهه 2000 به لطف گروه هایی مانند نیروانا و پرل جم واقعاً مطرح شد. مد گرانج بر روی جنبه ای از “لباس پوشیدن” تمرکز داشت که آرام، آسان و اغلب اوقات گشاد و بزرگ بود. 

برای دختران، استایل گرانج شامل دامن‌های ماکسی و جوراب شلواری و همچنین الگوهای گل‌هایی بود که در دهه 90 محبوبیت یافتند. 

استایل (Cottagecore)

Cottagecore اخیراً ترند شده است، احتمالاً تا حدی به دلیل محبوبیت آن در اینستاگرام (instagram) و تیک‌تاک (TikTok) است. اما آن را به عنوان فرهنگ بصری یک زندگی ایده آل در یک مزرعه غربی تعریف می‌کنند. عناصر رایجی که باید در ظاهر خود بگنجانید، لباس هایی می‌باشند که یادآور مزارع، زندگی طبیعی و باغ ها هستند. این استایل یک نسخه نوستالژیک و رویایی از زندگی در یک کلبه است. 

استایل آکادمیا (Dark and Light Academia)

استایل آکادمیک سالهاست که یک خرده فرهنگ بوده است، اما اخیراً قدرتی تازه به خود گرفته است. این یک استایل پیچیده و علمی است که معمولاً شامل پارچه‌های توئید، چهارخانه خنثی، بافتنی و یقه‌شور است.  

این سبک استایل بیشتر از رنگ‌های خوش خلق‌تر و تیره‌تر، کمی گوتیک‌تر و رنگ های بژ، برنزه و خنثی روشن تشکیل شده است. همچنین ارتباط نزدیکتری با تصاویر طبیعی و نرم دارد. 

استایل آکادمیا (Dark and Light Academia)

استایل پرپی (Preppy Fashion Style)

استایل Preppy اساسا یک استایل برای رده سنی جوان، اما کلاسیک است و از دانشگاه کلاسیک و مدارس مقدماتی/مدارس خصوصی در آمریکای شمالی تکامل یافته است. معمولاً با ظاهری ثروتمند همراه است که دارای جلیقه ژاکت، ژاکت چینی، دامن تنیس و پولو است. آنها اغلب لوگوهای کوچکی برای نشان دادن برند یا مدرسه و ثروت ذاتی خود دارند. 

استایل پانک (Punk Rock)

استایل پانک اساسا توسط طراح مد شورشی و خلاق ویوین وست وود اختراع شد که می‌خواست از سبک خود برای انتقال شورش و مقاومت در برابر فرهنگ استاندارد استفاده کند. تی شرت های پاره شده یا پوشیده با جمله های تحریک آمیز، کت های چرمی، تور ماهی و چکمه های مشکی میخ دار، همگی این استایل را نشان می‌دهند. 

این استایل چیزی بیش از یک سبک استایل است و واقعاً تجسم جنبشی از فرهنگ است. برخی دیگر از زیبایی های بصری رایج مرتبط با پانک عبارتند از: خط چشم تیره، تتو و سوراخ کردن بدن. 

استایل (E-girl)

استایل دختران الکترونیک اخیراً تجدید حیات زیادی داشته است. من آن را به عنوان یک تکامل آزاد از دختران احساسی دهه 2010 می‌بینم. از خط چشم بالدار گرفته تا تی شرت های مشکی راه راه، پیراهن های نواری e-girl جایگاه جدید خود را در مد پیدا کرده است. برخی از اقلام رایجی که در یک دختر الکترونیکی دیده می‌شوند عبارتند از: دامن‌های چهارخانه، تی‌شرت های سایز بزرگ، تاپ‌های برشدار، کفش‌های کتانی/چکمه‌های پلتفرم، گیره‌های موی پروانه، چوکر، زنجیر کمربند و شکل قلب زیر چشم. 

این استایل دارای عناصری از انیمه ها است و ریشه در فرهنگ اسکیت باز دارد. 

استایل لولیتا (Lolita style)

استایل لولیتا برای توضیح بسیار عمیق است و زیرجنس های زیادی دارد. استایل لولیتا ابتدا در ژاپن ریشه گرفت و در حالی که تاکید زیادی بر “ظرافت” این سبک وجود دارد، بیشتر تحت تأثیر دوره های روکوکو و ویکتوریایی لباس قرار گرفته است. این سبک مد اغلب با دامن حجیم و کت یا کرینولین مشخص می‌شود. معمولاً با یک بلوز یا ژاکت مناسب ست می‌شود. لولیتا بر فروتنی تمرکز دارد و اغلب شامل شکوفه‌ها، جوراب‌های ساق بلند و دامن‌هایی است که به زانو می‌خورد.

بسیاری از ظاهرهای لولیتا با پایه سیاه و سفید شروع می‌شوند و رنگ را به حداقل می‌رسانند. استایل لولیتا انحرافات زیادی دارد از جمله لولیتا گوتیک، لولیتا کلاسیک، لولیتا شیرین، لولیتا ملوان، لولیتا شاهزاده خانم (یا هیمه) و … 

استایل لاگنلوک (Lagenlook)

استایل لاگنلوک از آلمان شروع شد و بر روی لایه بندی لباس هایی با طول های مختلف تمرکز دارد. با مد سنتی بازی می‌کند و معمولاً از لباس های گشاد تشکیل شده است. 

استایل کژوال شیک (Casual Chic)

بنظر می‌رسد که استایل کژوال شیک، طراحی شده تا زنان بتوانند سبک های خود را توصیف کنند. بنابراین درک کنید که این سبک استایل خاص، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، کجا زندگی می‌کند، تعریف منحصر به فردی دارد. 

به طور کلی بر روی ظرافت هوشمند متمرکز است که به نظر می‌رسد راحت است و برای زندگی روزمره آنها بکار می‌رود. 

یک نمونه عالی از یک استایل شیک غیررسمی، ظاهری متعادل است که از شلوار جین متناسب (نه لاغر)، یک بلوز ساده اما خوش استایل، یک جفت حلقه طلایی متوسط (یا کوچک) و یک جفت کفش ساده تشکیل شده است. 

در این استایل همچنین می‌توانید از دو سبک استایل ترکیب کنید. به عنوان مثال، یک لباس غیر رسمی مانند شلوار جین با یک بلوز شیک‌تر. یا یک جفت شلوار دوخت با یک تی شرت معمولی. 

استایل خیابانی

استایل (Geeky Chic)

این استایل معمولاً با عینک، موهای به صورت نامرتب، شلوار یا شلوار جین گشاد و یک تاپ غیررسمی تشکیل می‌شود. 

همچنین می‌تواند کمی جذاب تر باشد و دامن های چهارخانه و سه راهی های گرافیکی را در ترکیب خود قرار دهد. نسبت به استایل آکادمیک که در بالا ذکر شد، معمولی تر است. همچنین سبکی جوان‌تر از استایل آکادمیک دارد. 

استایل دوچرخه سواری (Biker Style)

استایل دوچرخه سواری قبل از هر چیز وسیله ای برای محافظت از افرادی است که واقعاً موتورسیکلت سوار می‌شوند. به دلیل ماهیت خطرناک موتورسیکلت ها، چرم و جین های سنگین نشانه ای از استایل آنهاست (برای محافظت از پوست در صورت تصادف). 

استایل (Psychedelic fashion)

استایل Psychedelic fashion در دهه 1960 رایج شد و بر الگوهای رنگارنگ و خالدار متمرکز شد. این الگوها در اصل از چاپ های آفریقایی و اندونزیایی الهام گرفته شده اند.   

استایل (Hippie Fashion)

استایل Hippie Fashion ریشه در رد جریان اصلی جامعه و سرمایه داری دارد. همه چیز در مورد پذیرش یک طرز فکر آزادانه و عدم دلبستگی به اشیاء مادی است. این سبک در مورد سهولت است و باید به موهای طبیعی و آرایش کم فکر کنید.   

لباس های امضا شده این استایل، شامل کت های زنگوله ای، روسری، جلیقه های حاشیه دار، تی شرت و لباس های روان است. 

استایل پر زرق و برق (Flamboyant style)

استایل پر زرق و برق بر توجه و زرق و برق تمرکز دارد. این سبک اغلب مملو از رنگ های اشباع شده، سیلوئت های جسورانه، و چاپ یا تزییناتی است که جلب توجه می‌کند.  

یک طرح کلی لباس برای استایل پر زرق و برق وجود ندارد. چند قطعه دراماتیک و لباسی که توجه را جلب می‌کند، ترکیب کنید و در کوتاه ترین زمان به آن تسلط خواهید یافت. 

استایل دختر فرانسوی/پاریسی (Parisian / French-girl)

استایل دختر فرانسوی در مورد پذیرش اخلاق پاریسی از پیچیدگی مینیمالیستی است. آنها معمولاً کمد کوچک‌تر و ظریف‌تری دارند که با اقلام کلاسیک مانند یک کت بلند، جین خوش تراش و پاشنه‌های بلوک میدی یا چکمه‌ها پر شده است.  

به طور معمول استایل پاریسی از رنگ‌های خنثی و چند طرح استراتژیک مانند گل‌دار یا راه راه تشکیل شده است.   

استایل فرانسوی بر اصول اولیه تمرکز دارد و ظاهر خود را با نکات سبک و اکسسوری پیچیده ارتقا می‌دهد. جواهرات مینیمال برای این سبک مد بهترین کارایی را دارند. 

استایل (Gamine Style)

توسط خود گیمین اصلی، آدری هپبورن محبوب شد. این سبک متشکل از سیلوئت های کوتاه تر و واضح تر است که حسی بازیگوشی دارد. آنها اغلب جزئیات منحصر به فردی دارند و به طور کلی حس جوانی به ظاهر خود می‌دهند. 

استایل (Ingenue Fashion Style)

استایل Ingenue نیز مانند استایل Gamine دارای یک کیفیت جوان پسند است. با این حال، بیشتر به سمت نرم‌تر، ظریف‌تر و گاهی دخترانه‌تر متمایل می‌شوند. 

استایل دراماتیک جسورانه (Bold Dramatic Style Type)

استایل دراماتیک جسورانه را می‌توان در سیستم هایی مانند Kibbe و Kitchener البته کمی متفاوت تر مشاهده کرد. Kibbe هویت تصویر دراماتیک را «بانوی سلطنتی» می‌داند و کیچنر بیشتر بر ویژگی‌های بلند، تیز، جسورانه و شدید تمرکز می‌کند. 

 نحوه تفسیر شما از این سبک مد می‌تواند انعطاف پذیر باشد. از جسور بودن نترسید! 

استایل عاشقانه (Sensual Romantic)

استایل رمانتیک عاشقانه، بر اساس الگوی کهن «سنوسال» اثر وینسنت روپات است. Sensual Romantic عاشق لبه های گرد، پارچه ها و رنگ های اغوا کننده و توری است. پارچه هایی که انتخاب می‌کنند کیفیت مایع دارند و در رنگ های عمیق و قوی می‌درخشند. 

استایل رمانتیک ظریف (The Delicate Romantic)

استایل رمانتیک ظریف اخیراً توسط پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام (instagram) و تیک‌تاک (TikTok) رایج شده است. دارای کیفیتی رمانتیک و زنانه است. پالت های رنگ روشن تر در این استایل استفاده می‌شود. چاپ ها و جزئیات این استایل می‌توانند کمی به سبک ویکتوریایی یا عتیقه متمایل شوند و آرایش و مدل مو در این استایل نرمی کلی دارد. 

استایل رنگارنگ (Colorful Fashion)

آنچه هنگام لباس پوشیدن به عنوان اولویت انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند سبک استایل شما باشد. به عنوان مثال، استفاده شما از رنگ ها. اگر هر بار که لباس می‌پوشید یا برای یک مهمانی خرید می‌کنید، ترکیب رنگ ها و جلوه رنگ ها را در اولویت قرار می‌دهید، پس استایل مد رنگارنگ ممکن است نقطه خوبی برای شروع باشد. رنگ به خودی خود می‌تواند یک ویژگی تعیین کننده سبک باشد. 

ادامه مقالات...

انواع استایل زنانه

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.